Na co się zapisać?
Na czym polega dana forma wsparcia?
Każda z form wsparcia jest w jakiś sposób ze sobą powiązana. Mimo wszystko dzielimy się usługami według swojego wykształcenia, wiedzy, predyspozycji.
Konsultacja psychologiczna
Konsultacja psychologiczna to spotkanie, podczas którego w spokojnej i życzliwej atmosferze omawiamy trudności, które niepokoją rodzica lub dziecko.
To czas na wysłuchanie, zrozumienie sytuacji i wspólne poszukiwanie najlepszych sposobów wsparcia.
Podczas konsultacji psycholog pomaga zrozumieć przyczyny zachowań, wskazuje możliwe kierunki działań oraz – w razie potrzeby – proponuje dalszą formę pomocy.
Konsultacje psychologiczne mogą odbywać się z rodzicem/rodzicami/dzieckiem.
Konsultacja psychologiczna jest niezbędnym krokiem poprzedzającym podjęcie dalszej współpracy.
Dla kogo?
- Dla kogoś kto czuje niepewność w zakresie relacji rodzinnych i kompetencji rodzicielskich
- dla dzieci wymagających jednorazowego lub krótkoterminowego wsparcia rozwojowego,
- jeśli masz trudności wychowawcze
- zastanawiasz się czy Twoje dziecko rozwija się prawidłowo
- u dziecka pojawiają się problemy komunikacyjne, społeczne, emocjonalne lub adaptacyjne
- zastanawiasz się nad potrzebą wyrobienia orzeczenia do kształcenia specjalnego, odroczenia obowiązku szkolnego, nauczania indywidualnego
KOSZT
Konsultacja psychologiczna - 130zł/60 min
Obserwacja psychologiczna
Obserwacja psychologiczna to forma diagnozy, która pozwala lepiej poznać dziecko w jego naturalnym środowisku – podczas zabawy, zajęć czy codziennych aktywności, w trakcie spotkania w gabinecie. Dzięki uważnej obserwacji psycholog może przyjrzeć się zachowaniu, relacjom, sposobom radzenia sobie z emocjami oraz stylowi komunikacji dziecka.
Celem obserwacji jest zrozumienie potrzeb i trudności dziecka, aby jak najlepiej dobrać formę wsparcia – zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole.
Obserwacja psychologiczna jest nieodłącznym elementem poznania sytuacji dziecka - jeśli po konsultacji psychologicznej decydujemy się na dalszą współpracę, taka obserwacja będzie niezbędna.
Dla kogo?
- dzieci, których rodzice chcą kontynuować współpracę w postaci zajęć/konsultacji
- dzieci, które nigdy nie były u psychologa, a ich zachowanie budzi niepokój rodzica
- dzieci w wieku 3-13 lat (młodsze i starsze dzieci po wcześniejszej konsultacji telefonicznej)
KOSZT
Obserwacja dziecka - 150zł/60 min (w tym 15 min rodzic)
obejmuje obserwację, nawiązanie kontaktu, wstępną informację ustną o dziecku oraz proponowane działania
Do przeprowadzenia obserwacji konieczna jest wcześniejsza rozmowa z rodzicem (konsultacja wstępna). Konsultacja i obserwacja muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Zajęcia indywidualne psycholog- dziecko
Indywidualne spotkania dziecka z psychologiem to przestrzeń, w której dziecko może w spokojnej atmosferze porozmawiać o swoich emocjach, trudnościach i codziennych doświadczeniach. Psycholog pomaga mu lepiej rozumieć siebie, radzić sobie z napięciem, budować poczucie własnej wartości i rozwijać umiejętność komunikacji. Spotkania mają charakter wspierający i rozwojowy — ich celem jest pomoc dziecku w odnalezieniu równowagi emocjonalnej oraz wzmocnienie jego zasobów.
Dla kogo?
- dzieci, których rodzice chcą kontynuować współpracę w postaci indywidualnych spotkań dziecka z psychologiem
- dzieci w wieku 5 -12 lat (młodsze i starsze dzieci po wcześniejszej konsultacji telefonicznej)
- jeśli Twoje dziecko potrzebuje wsparcia psychologicznego, emocjonalnego, jest wycofane i potrzebuje pracować nad pewnością siebie oraz poczuciem bezpieczeństwa
KOSZT
Zajęcia indywidualne psycholog-dziecko -130zł/60 min (w tym 15 min rodzic)
Do rozpoczęcia zajęć indywidualnych konieczna jest wcześniejsza rozmowa z rodzicem (konsultacja wstępna) oraz obserwacja dziecka (obserwacja psychologiczna). Konsultacja i obserwacja muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Zajęcia relacyjne rodzic-dziecko
Zajęcia relacyjne to wyjątkowy czas, w którym rodzic i dziecko mają okazję być naprawdę razem – bez pośpiechu, z uważnością i wzajemnym zrozumieniem. Spotkania prowadzone są w formie zabawy, rozmowy i wspólnych ćwiczeń, które pomagają budować bliskość, zaufanie i lepszą komunikację w relacji.
Podczas zajęć rodzice uczą się, jak wspierać emocje dziecka, jak reagować w trudnych sytuacjach i jak czerpać radość z codziennych momentów. To przestrzeń, w której więź nabiera nowej jakości, a wspólny czas staje się źródłem spokoju i siły dla całej rodziny.
Dla kogo?
- jeśli masz trudności komunikacyjne ze swoim dzieckiem
- chcesz polepszyć swoją relację z dzieckiem
- u dziecka występuje lęk separacyjny
KOSZT
Zajęcia relacyjne - 60 min/160zł
Do rozpoczęcia zajęć relacyjnych konieczna jest wcześniejsza rozmowa z rodzicem (konsultacja wstępna) oraz obserwacja dziecka (obserwacja psychologiczna). Konsultacja i obserwacja muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Diagnoza inteligencji (Skala Stanford-Binet 5)
Skala SB-5 to indywidualny test inteligencji, pozwalający na precyzyjne określenie zdolności intelektualnych i szeroko rozumianego funkcjonowania poznawczego osoby badanej. Test wykorzystywany jest najczęściej do diagnozy dzieci i młodzieży, choć nadaje się również do badania osób dorosłych. Podczas 2 spotkań diagnostycznych specjalista dokonuje obserwacji zachowania dziecka, wykonuje test intelektu oraz udziela ustnej informacji zwrotnej rodzicowi.
Diagnoza jest wykonywana od 2 roku życia.
Po diagnozie na życzenie rodzica jest wykonywana pisemna opinia - za dodatkową opłatą.
Dla kogo?
- jeśli dziecko ma problem z rozumieniem poleceń, zapamiętywaniem, wykonywaniem zadań
- ocena rozwoju intelektualnego
- pozwoli uzyskać odpowiedź czy trudności wynikają z przyczyn rozwojowych, osobowościowych czy chorobowych.
- określi poziom funkcjonowania zdolności umysłowych m.in. takich jak: rozumowanie, planowanie, myślenie, rozwiązywanie problemów.
- wskaże mocne i słabe strony dziecka.
- pozwoli odkryć potencjał dziecka zdolnego.
- pozwoli określić optymalne sposoby przyswajania i odtwarzania wiedzy przez dziecko.
- w trakcie diagnostyki w kierunku wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, diagnostyki spektrum autyzmu, ADHD i inne.
- w celu oceny gotowości szkolnej
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- od 2 roku życia
KOSZT
Diagnoza intelektu - 400zł/2 spotkania z dzieckiem, łącznie 120 min (w tym 10 min rodzic)
Konsultacja z rodzicem/rodzicami jest niezbędnym elementem do wykonania diagnostyki (konsultacja psychologiczna). Konsultacja i diagnoza muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Diagnoza inteligencji (test TONI)
Test TONI jest niewerbalnym testem służącym do pomiaru inteligencji ogólnej. Został opracowany do badania osób z populacji ogólnej oraz osób z problemami natury komunikacyjnej (m.in. osoby z zaburzonym lub opóźnionym rozwojem mowy, osoby z mutyzmem, nieposługujący się sprawnie językiem polskim, osoby z całościowymi zaburzeniami rozwoju) słuchowej (osoby niesłyszące) i ruchowej (m.in. porażenie mózgowe, niedowłady kończyn górnych, ograniczenia ruchowe wynikające z różnego typu chorób i zaburzeń). Podczas 2 spotkań diagnostycznych specjalista dokonuje obserwacji zachowania dziecka, wykonuje test intelektu oraz udziela ustnej informacji zwrotnej rodzicowi.
Diagnoza jest wykonywana od 5 roku życia.
Po diagnozie na życzenie rodzica jest wykonywana pisemna opinia - za dodatkową opłatą.
Dla kogo?
- jeśli dziecko ma problem z rozumieniem poleceń, zapamiętywaniem, wykonywaniem zadań
- ocena rozwoju intelektualnego ( szczególnie osoby z trudnościami werbalnymi)
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- od 5 roku życia
KOSZT
Diagnoza intelektu - niewerbalna - 280zł/2 spotkania z dzieckiem, łącznie 120 min (w tym 10 min rodzic)
Konsultacja z rodzicem/rodzicami jest niezbędnym elementem do wykonania diagnostyki (patrz punkt konsultacja psychologiczna). Konsultacja i diagnoza muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Diagnoza psychomotoryczna dzieci 5-6 letnich.
Dla kogo?
- jeśli dziecko ma problem z rozumieniem poleceń, zapamiętywaniem, wykonywaniem zadań
- przedszkolaków w celu oceny rozwoju psychomotorycznego dziecka
- w celu oceny gotowości szkolnej
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- dzieci w wieku od 5 roku życia do 6 lat i 11 miesięcy lat
W Naszym gabinecie proponujemy diagnozę, która umożliwia wszechstronną ocenę rozwoju psychomotorycznego dziecka w wieku od 5 roku życia do 6 lat i 11 miesięcy. Bateria diagnostyczna jest przeznaczona do wstępnej diagnozy przesiewowej, pozwalając na ocenę funkcjonowania dziecka w zakresie funkcji poznawczych, motorycznych, społecznych i emocjonalnych, a także wstępnej oceny gotowości szkolnej. Podczas 2 spotkań diagnostycznych specjalista dokonuje obserwacji zachowania dziecka, wykonuje diagnozę psychomotoryczną oraz udziela ustnej informacji zwrotnej rodzicowi.
W celu wykonania diagnozy gotowości szkolnej zachęcamy zapisać się na terminy od stycznia
Po diagnozie na życzenie rodzica jest wykonywana pisemna opinia - za dodatkową opłatą.
KOSZT
Diagnoza psychomotoryczna - 280zł/2 spotkania z dzieckiem, łącznie 120 min (w tym 10 min rodzic)
Konsultacja z rodzicem/rodzicami jest niezbędnym elementem do wykonania diagnostyki (konsultacja psychologiczna). Konsultacja i diagnoza muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Diagnoza gotowości szkolnej
W Naszym gabinecie proponujemy diagnozę Gotowości Szkolnej, która jest całościową obserwacją i diagnozą zespołu specjalistów. Diagnoza obejmuje: konsultację z rodzicem/rodzicami początkową oraz końcową, obserwację, ocenę funkcjonowania emocjonalnego, diagnozę psychomotoryczną oraz diagnozę intelektu.
W celu wykonania diagnozy gotowości szkolnej zachęcamy zapisać się na terminy od stycznia.
Po diagnozie na życzenie rodzica jest wykonywana pisemna opinia - za dodatkową opłatą.
Dla kogo?
- w celu oceny gotowości szkolnej
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- dzieci przejawiające zdolności
- dzieci w wieku od 5 roku życia do 6 lat i 11 miesięcy lat
KOSZT
Diagnoza gotowości szkolnej - 750zł/5 spotkań po około 60 min
Spotkania muszą odbyć się w ciągu jednego - dwóch miesięcy.
Konsultacja pedagogiczna
Konsultacja pedagogiczna to spotkanie, podczas którego wspólnie z rodzicem przyglądamy się funkcjonowaniu dziecka w domu, przedszkolu lub szkole. To czas na omówienie trudności w nauce, zachowaniu, emocjach czy relacjach z rówieśnikami. Pedagog pomaga zrozumieć przyczyny pojawiających się wyzwań, wskazuje możliwe sposoby wsparcia dziecka oraz podpowiada, jak w codziennych sytuacjach wzmacniać jego rozwój i poczucie własnej wartości.
Konsultacja jest ważnym elementem procesu diagnostycznego, dlatego zawsze odbywa się przed poznaniem dziecka.
Dla kogo?
- jeśli dziecko ma problem z rozumieniem poleceń, zapamiętywaniem, wykonywaniem zadań
- jeśli dziecko mimo dużego wkładu pracy ciągle ponosi edukacyjne porażki
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- dzieci w wieku 5-13 lat (starsze i młodsze dzieci po wcześniejszej konsultacji)
KOSZT
Konsultacja pedagogiczna - 100zł/30 min
pierwsze oraz kolejne konsultacje z rodzicem/rodzicami w celu przeprowadzenia wywiadu, rozmowy oraz ustalenia dalszych działań
Obserwacja pedagogiczna
Obserwacja pedagogiczna to uważne przyjrzenie się dziecku w jego naturalnym środowisku – podczas zabawy, zajęć czy codziennych aktywności. Dzięki temu pedagog może lepiej poznać sposób, w jaki dziecko uczy się, reaguje na polecenia, współpracuje z innymi. Celem obserwacji jest zrozumienie mocnych stron dziecka oraz obszarów, które wymagają wsparcia. Na tej podstawie pedagog może zaproponować odpowiednie działania – zarówno w przedszkolu czy szkole, jak i w domu – by wspierać harmonijny rozwój dziecka.
Konsultacja z rodzicem i obserwacja dziecka są niezbędnym elementem do kontynuowania dalszej współpracy w postaci zajęć pedagogicznych.
Dla kogo?
- jeśli dziecko ma problem z rozumieniem poleceń, zapamiętywaniem, wykonywaniem zadań
- jeśli dziecko mimo dużego wkładu pracy ciągle ponosi edukacyjne porażki
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- dzieci w wieku 5-13 lat (starsze i młodsze dzieci po wcześniejszej konsultacji)
KOSZT
Obserwacja pedagogiczna dziecka - 150zł/60 min (w tym 15 min rodzic)
Do przeprowadzenia obserwacji konieczna jest wcześniejsza konsultacja pedagogiczna z rodzicem/rodzicami
Do przeprowadzenia obserwacji konieczna jest wcześniejsza rozmowa z rodzicem (konsultacja wstępna). Konsultacja i obserwacja muszą odbyć się w ciągu jednego miesiąca.
Zajęcia indywidualne pedagog-dziecko
To spotkania o charakterze edukacyjnym, podczas których pedagog wspiera dziecko w rozwijaniu umiejętności szkolnych oraz pokonywaniu trudności w nauce. Zajęcia mają formę terapii pedagogicznej – dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Podczas zajęć dziecko: ćwiczy koncentrację, pamięć i logiczne myślenie, rozwija umiejętność czytania, pisania i liczenia, wzmacnia motywację oraz wiarę we własne możliwości, poznaje skuteczne strategie uczenia się. Celem terapii jest nie tylko poprawa wyników w nauce, ale też zwiększenie pewności siebie i samodzielności dziecka w działaniu.
Zajęcia te są prowadzone w ramach Akademii Geparda Rufusa (Hakuna Nauka, Hakuna Łapka oraz Hakuna Czytam) - dla dzieci w młodszym wieku oraz w formie indywidualnych spotkań o różnej tematyce dla starszych uczniów.
DLA KOGO?
- jeśli dziecko ma problem z rozumieniem poleceń, zapamiętywaniem, wykonywaniem zadań
- jeśli dziecko mimo dużego wkładu pracy ciągle ponosi edukacyjne porażki
- dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- dzieci z trudnościami w przeliczaniu oraz dokonywaniu obliczeń matematycznych
- problemy z motoryką małą i dużą
- trudności w pisaniu i czytaniu
- dzieci z wolnym tempem pracy
- dzieci w wieku 5-13 lat (starsze i młodsze dzieci po wcześniejszej konsultacji)
KOSZT
Zajęcia indywidualne:
- 130zł/60 min (w tym 10 min rodzic)
- 100zł/45 min (w tym 10 min rodzic)
Zajęcia te muszą być poprzedzone konsultacją wstępną z rodzicem/rodzicami i obserwacją dziecka (konsultacja i obserwacja pedagogiczna).
Akademia Geparda Rufusa
- zajęcia grupowe/indywidualne dla dzieci
Akademia Geparda Rufusa to propozycja kilku zajęć grupowych lub indywidualnych prowadzonych w Naszym Gabinecie. Zostały one stworzone z myślą o dzieciach, które chcą rozwijać swoje umiejętności emocjonalne, społeczne, poznawcze i edukacyjne w przyjaznej, wspierającej atmosferze. Zajęcia łączą naukę, zabawę i terapię – pomagając dzieciom odkrywać ich potencjał w sześciu wyjątkowych modułach:
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) -nauka rozpoznawania, wyrażania i regulowania emocji
- Hakuna LEGO - z wykorzystaniem klocków LEGO (wiek 4 - 5 lat)
- Hakuna Smyki - z elementami sensorycznymi (wiek 6 - 7 lat)
- Hakuna Emocje - program terapeutyczny dla szkolniaków z wykorzystaniem różnorodnych metod (8 -10 lat
Hakuna Łapka – terapia ręki (wspieranie motoryki małej, precyzji ruchów i koordynacji)
Hakuna Uwaga – trening koncentracji, pamięci i uwagi (wspieranie rozwoju funkcji poznawczych i samoregulacji)
Hakuna Nauka – terapia pedagogiczna (wspieranie rozwoju poznawczego i umiejętności szkolnych)
Hakuna Czytam – trening czytania i ćwiczenie rozumienia tekstu
Informacje na piśmie i inne
Opinia/informacja zwrotna pisemna jest informacją dla rodzica, innego specjalisty lub placówki o tym na jakie dziecko chodzi zajęcia, jak funkcjonuje, jakie są dalsze zalecenia do pracy.
Nasza opinia ma charakter informacyjny.
KOSZT
Opinia/informacja po konsultacji/obserwacji/zajęciach/teście inteligencji niewerbalnej TONI – 80zł
Opinia po diagnozie psychomotorycznej - 100zł
Opinia po diagnozie gotowości szkolnej - 150zł
Opinia po diagnozie SB-5 - 130zł
Zaświadczenie o uczęszczaniu na zajęcia – bezpłatne
Stwórz łatwo własną witrynę internetową z Webador